niedziela, 25 września 2011

Sernik migdałowy ze śliwkami, czyli ckliwie o krewnych i znajomych królika


Od razu zaznaczam, że autorką tego ciasta jest Kasia, a przepis pochodzi z najnowszej Kuchni od autorki bloga mojewypieki.blox.pl, więc występuję tym razem w roli recenzenta i zarazem dumnej starszej siostry. Kasiowy sernik rozpoczął  bardzo intensywny tydzień, w którym jedzenie było tłem do wydarzeń duuużej skali. Wiemy już między innymi, że Siostra emigruje na magisterskie do Łodzi, że Kasia i Kornel robią Jajecznicę Mistrzów, że Karola dumnie dzierży tytuł Hipstera Tygodnia, że Kalina ma naprawdę obłędną szminkę i najlepszy pomysł na rozwój mojej kulinarnej kariery, i że Jaś zawsze będzie zamawiał szwajcarskie wino i pierogi z mięsem jeśli się nadarzy taka okazja. Mogłabym tak ciągnąć, jednak przekaz jest jeden - jeśli masz dookoła ludzi, którzy potrafią Cię rozbawić nawet kiedy w chwili ciszy dopada Cię strach i stres, i tak masz przewagę nad każdym problemem, który stanie na Twojej drodze.

Jak chyba się można domyślić, sernik jest tłem dla podziękowań. A dla niektórych - dla przeprosin, ale to oczywiście załatwię osobiście, pewnie ze wsparciem jakiś grzesznych deserów.. Ale tutaj - po prostu dziękuję.

Składniki:

Spód:
150g ciastek Digestive w czekoladzie
50g rozpuszczonego masła

Masa serowa:
70dag półtłustego twarogu (zmielonego dwukrotnie)
1,25 szklanki drobnego cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 jajka
2/3 szklanki śmietanki 36%
1 łyżeczka aromatu migdałowego
50-60 dag śliwek przekrojonych na połówki

Kruszonka migdałowa:
3/4 szklanki mielonych migdałów
1/2 szklanki cukru brązowego (demerara)
120g rozpuszczonego masła

1. Dno tortownicy o średnicy 22-23cm wyłóż papierem do pieczenia

2. Rozdrobnij ciastka w malakserze do konsystencji piasku i zmieszaj ze stopionym masłem. Dno formy wyłóż powstałą masą.

3. Zmiksuj składniki masy serowej na gładki krem - wszystkie powinny mieć temperaturę pokojową. Nie rób tego zbyt długo, żeby masa się nie napowietrzyła i nie opadła po upieczeniu. Tutaj oklaski dla mojej Siostry. Ja przy sernikowych popisach nawalałam przy tej części.

4. Masę wylej na spód ciasteczkowy, na wierzchu ułóż śliwki rozcięciami do góry.

5. Przygotuj kruszonkę - ciepłe, rozpuszczone masło wymieszaj z pozostałymi składnikami, wyrabiając palcami kruszonkę. Posyp nią sernik.

6. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około godziny. Studzimy i wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc.

Smacznego!



1 komentarz:

  1. Basienko, jakos tak sie dzieje, ze zawsze kiedy mam duzo nauki uciekam w twojego bloga. Przypomina mi, ze jest taki czas i miejsca, gdzie jedzenie jest magia:) usciski z DC!

    OdpowiedzUsuń